Het trotseren van middelmatigheid is een spelverandering

By Francis 10 Min Read

 

21 Jaren met het merk CENTURY 21®

Toen Jamie Skeen stoutmoedig de grootste makelaardij van zijn stad kocht, na minder dan twee jaar als agent en slechts twee jaar na zijn studie, dachten sommigen dat hij gek was. Maar deze baanbrekende zet was het begin van een illuster professioneel pad als makelaar/eigenaar van CENTURY 21 Legacy in Noordoost-Tennessee.

In zijn (heel toepasselijk) 21st jaar met het merk CENTURY 21® is het geen verrassing dat Jamie is opgenomen in de RealTrends Game Changers-lijst van 2022. Ter ere van degenen die hun makelaardij de afgelopen vijf jaar dramatisch hebben uitgebreid – een tijd waarin de vastgoedsector werd gesloten door een wereldwijde pandemie en het vrijwel stilvallen van de economie – breidde Jamie zijn makelaardij aanzienlijk uit.

CENTURY 21 Legacy ligt in de Appalachen van Noordoost-Tennessee en beschikt over 10 kantoren die zich uitstrekken van Athene, net ten noorden van Chattanooga, via Maryville naar Knoxville, de toeristische mekka’s Gatlinburg, Pigeon Forge en Townsend, en tot aan Greeneville, Johnson City en Kingsport , net ten zuiden van de grens met Virginia. Jamie, geboren in Greeneville, heeft een passie voor de lokale gemeenschappen en de pittoreske bergen, die hij verkent op zijn twee American Quarter-paarden.

Begonnen met slechts 24 agenten in 2003, is CENTURY 21 Legacy omhooggeschoten naar 330 agenten. Vorig jaar was CENTURY 21 Legacy het #1 CENTURY 21 bedrijf in Tennessee in eenheden, en het #8 CENTURY 21 bedrijf in eenheden in de VS.

Het beste wat mijn bedrijf ooit is overkomen

Na de overname van het voormalige CENTURY 21 Billy Williams & Associates, bleef Jamie persoonlijk onroerend goed verkopen terwijl hij zijn groeiende makelaardij beheerde. Nog maar vijf jaar nadat hij zaken had gedaan, sloeg de subprime-hypotheekcrisis toe, waardoor hij gedwongen werd snel zijn prioriteiten te veranderen. Hij ontdekte dat de meest cruciale behoefte het coachen van nerveuze agenten was in hoe ze met de uitdagende markt en de recessie moesten omgaan. Maar tijdens de crisis vond hij een nieuw doel. Hij stopte met de persoonlijke productie en begon al zijn tijd te besteden aan het runnen van de makelaardij en het leveren van de diensten, coaching, hulpmiddelen en trainingsagenten die nodig waren om de uitdagende markt en de recessie het hoofd te bieden. Ervoor zorgen dat agenten meedogenloos konden zijn en succesvol konden zijn, werd zijn topprioriteit.

“Het was een moeilijke tijd, maar het was waarschijnlijk het beste wat mijn bedrijf ooit is overkomen. Ik besefte dat ik een bedrijf van die omvang niet kon blijven runnen en kon blijven verkopen. Je komt op het punt dat je jezelf afvraagt: ga ik werken? in mijn bedrijf of op mijn zaak? Het was een grote mentaliteitsverandering, maar ik wist dat ik niet alles kon doen en het ook goed kon doen.”

Jamie’s ervaring heeft hem geleerd dat elke markt zijn eigen, unieke omstandigheden kent. In 2008 was de voorraad hoog en waren de verkopers wanhopig, maar er waren weinig kopers. Tegenwoordig zijn er voldoende kopers, maar ze zijn uitgeput door de lage voorraad, en de concurrentie om vermeldingen is hevig. Ondanks dat de twee markten vrijwel volledig tegengesteld zijn, kan de impact op agenten behoorlijk gelijkaardig zijn.

“Ongeacht hoe de markt presteert, agenten willen dezelfde dingen: ondersteuning, diensten, meer leads, betere training en een voordelige verdeling.”

Dan is het werken met het merk CENTURY 21, de meest bekende naam in de vastgoedsector en het meest gerespecteerde merk in de sector*, van onschatbare waarde. Jamie laat agenten zien hoe het merk C21® kwalitatieve leads biedt, toonaangevende tools die agenten helpen efficiënter te werken, en waardevolle ondersteuning en coaching, die agenten kunnen gebruiken om hun succes aanzienlijk te beïnvloeden. Uiteindelijk weet Jamie dat deze middelen een agent in staat kunnen stellen elke markt meedogenloos te beheren.

Een grote familie

Na 21 jaar bij het merk CENTURY 21 – een aanzienlijke levensduur voor elke makelaar, maar vooral voor iemand die zo vroeg in zijn carrière begon – zegt Jamie dat het een enorme impact op zijn bedrijf heeft gehad.

“Het is net één grote familie. Van het merkteam tot de makelaars: ze geven er om en zijn altijd bereid om te helpen. Vanaf dag één heb ik geweldige leermogelijkheden gehad en de steun gekregen om mij te helpen slagen terwijl ik groeide in mijn beroep. Ik kan nog steeds het merkteam of andere bij C21 aangesloten makelaars bellen en ze zijn altijd beschikbaar om advies te geven en vragen te beantwoorden. Het merk C21 heeft mij gegeven wat ik nodig heb, en de samenwerking heeft mij enorm geholpen.”

Jamie hecht vooral veel waarde aan de deelcultuur, vooral onder de makelaars/eigenaren. Vanaf het begin concentreerde hij zich op het opbouwen van relaties met grotere bij C21 aangesloten makelaars om vragen te stellen en hun perspectieven op uitdagingen en kansen te horen. Het is iets dat hij vandaag de dag voortzet, en wat hij heeft geleerd, geeft hij ook graag door aan andere beginnende makelaars.

Een erfenis creëren

Gedurende zijn professionele groei is de bedrijfsfilosofie van Jamie eenvoudig geweest: doe het goede.

“Als u zich erop concentreert om het juiste te doen zodat uw agenten succesvol kunnen zijn, zullen consumenten hun dromen over een eigen huis verwezenlijken. Door een bedrijf te runnen op basis van solide ethiek, win je uiteindelijk meestal.”

Het is duidelijk dat teruggeven in het DNA van de makelaardij zit ingebakken. Jamie heeft een ‘Leaving a Legacy’-fonds opgericht, waarmee agenten een deel van hun commissies kunnen bijdragen aan een goed doel, en Jamie verdubbelt een deel. Aan het einde van het jaar wordt een deel van het fonds door de makelaardij aan Easterseals gedoneerd; het merk CENTURY 21 steunt Easterseals sinds 1979. Vervolgens mag elk kantoor een liefdadigheidsinstelling uit de lokale gemeenschap kiezen om de rest van het ingezamelde geld te doneren. een lokale impact maken.

Via dit programma is CENTURY 21 Legacy het #1 bijdragende CENTURY 21-bedrijf in Tennessee voor Easterseals en heeft sinds 2017 meer dan $200.000 dollar gedoneerd aan Easterseals en lokale liefdadigheidsinstellingen.

Omdat CENTURY 21 Legacy zich richt op teruggeven, zou je kunnen aannemen dat de naam CENTURY 21 Legacy is gekozen omdat Jamie een erfgoed van liefdadigheidsgiften wilde creëren. Maar het was eigenlijk geïnspireerd door de vorige eigenaar.

“Billy Williams was iemand waar ik echt naar opkeek. Hij was een van de eerste makelaars in Tennessee die een franchise startte, de president van de Tennessee Association of REALTORS® en was altijd de meest professionele, vooruitstrevende man. Ik zag dat hij een erfenis naliet in onze gemeenschap, de vastgoedsector en binnen het CENTURY 21-netwerk, en ik wilde die erfenis voortzetten.”

Het moet werken, want Billy’s zoon, Mark Williams, blijft aangesloten bij CENTURY 21 Legacy en is een topproducent en CENTURY 21 Hall of Fame-agent. ‘Hij is net zo solide als zijn vader.’

Jamie heeft een boodschap voor makelaars die overwegen om CENTURY 21-franchisenemer te worden: “Dit is waarschijnlijk de belangrijkste stap die u voor uw bedrijf kunt zetten. Het niveau van ondersteuning is ongelooflijk, en de tools en systemen zullen een aanzienlijk verschil maken.”

Zou hij ooit overwegen de C21-familie te verlaten? Jamie geeft toe dat hij tijdens een verlenging wel met andere merken heeft rondgekeken, en hij is blij dat hij dat heeft gedaan.

“Het was een belangrijke zakelijke beslissing, dus ik wilde er zeker van zijn dat ik de juiste keuze maakte. En wat ik ontdekte, versterkte alleen maar dat ik op de juiste plek was. Er was geen vergelijking, dus rende ik terug en vernieuwde. Ik besefte pas echt hoe ver het merk C21 voor was, totdat ik keek!”

 

Share This Article
Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Impressive Mobile First Website Builder
Ready for Core Web Vitals, Support for Elementor, With 1000+ Options Allows to Create Any Imaginable Website. It is the Perfect Choice for Professional Publishers.